خدمات مالی و مالیاتی

توسط شرکت حرفه ای و خبره

انجام امور مالی و مالیاتی برای هر شرکت و مجموعه ای که کالایی می فروشد و یا خدماتی را ارائه می دهد بسیار مهم است. آشنایی کامل با قوانین مالیاتی و بروز بودن با تغییرات این قوانین بسیار مهم است تا جرائم مالیاتی متوجه کسب و کار شما نشود و از پرداخت مالیات های سنگین جلوگیری شود. لازم است تیمی متخصص خدمات مالی و مالیاتی را برای کسب و کار شما انجام دهند تا از مشکلات احتمالی دور باشید. تیم نامدارگروپ انتخابی مطمئن برای انجام خدمات مالیاتی شما است.

برای دریافت خدمات مالیاتی فرم زیر را پر کنید...

پس از ثبت درخواست کد تخفیف برای شما ارسال خواهد شد

انواع خدمات مالی و مالیاتی

اظهار نامه مالیاتی

تنظیم و تهیه اظهارنامه مالیاتی با اطلاعات دقیق و کامل و ارسال آن به سامانه مربوطه

مالیات بر ارزش افزوده

تهیه و تنظیم اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده و ثبت نام در سامانه و ارسال اظهار نامه

اظهارنامه عملکرد

تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد با توجه به یک سال مالی و ثبت نام در سامانه و ارسال آن

پیگیری پرونده های مالیاتی

پرونده های مالیاتی ایجاد شده همگی بررسی و پیگیری می شوندبرای جلوگیری از مشکلات احتمالی

تنظیم دفاتر قانونی

تنظیم دفاتر قانونی به صورت دقیق و حرفه ای با احتمال پایین رد توسط ممیزان مالیاتی

ارسال لیست مالیات حقوق

انجام خدمات ارسال لیست مالیات حقوق و همچنین مشاوره جهت تهیه و ارسال این لیست

صورت معاملات فصلی

تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی در زمان مشخص و ارسال این صورت معامله در سامانه

شرکت در دفاعیات مالیاتی

به عنوان خدمات مالی و مالیاتی در دفاعیات مالیاتی شرکت و لایحه دفاعی مالیاتی تهیه می شود

انجام امور مالیاتی توسط نامدار گروپ

در صورتی که انواع خدمات مالی و مالیاتی در زمان درست و با دقت و کاملا شفاف اجرا و برای سامانه مالیاتی ارسال شود، طرح های تشویقی و حمایتی شامل کسب و کار شما می شود. اما برای انجام این امور مالیاتی لازم است با تیمی خبره و کاربلد که با تمامی راه و چاه های مالیات آشنا هستند مشورت بگیرید و یا به طور کامل کار را به آنها بسپارید. 

نامدار گروپ مجموعه ای قوی با سابقه ای چندین ساله است که با مدیریت سرکار خانم پریسا محمدی افتخارات زیادی را کسب کرده است. برای پیش برد خدمات حسابداری و مالیاتی نامدار گروپ در خدمت شماست.

انجام کلیه خدمات مالی و مالیاتی با اساتید کاربلد

مزایا انجام امور مالیاتی

خدمات مالی و مالیاتی

جدیدترین آموزش های خدمات مالیاتی

خدمات مالی و مالیاتی چیست ؟

اگر بخواهیم خدمات مالی و مالیاتی را به زبان ساده شرح دهیم باید بگوییم تمام خدماتی که در حوزه مالیات ارائه می شوند در این دسته بندی قرار خواهند گرفت. در حسابداری شاخه های مختلفی وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها شاخه مالیاتی است. تمام کسب وکارها موظف هستند که اموری همچون تنظیم اظهارنامه مالیاتی، مالیات بر عملکرد، مالیات بر ارزش افزوده و … را انجام دهند. اگر کسب و کار فاقد حسابدار متخصص باشد باید برای انجام امور حسابداری به سراغ شرکت های فعال در این حوزه برود. در حال حاضر نامدار گروپ به عنوان بهترین شرکت خدمات حسابداری آماده همکاری با سازمان ها و کسب و کارهای مختلف می باشد.

خدمات مالی و مالیاتی

اغلب سازمان ها ترجیح می دهند خدمات مالی و مالیاتی را برون سپاری کنند. زیرا بروز کوچک ترین خطا در این زمینه، جریمه های سنگینی را از سوی سازمان امور مالیاتی به همراه دارد. خدمات مالی و مالیاتی به طیف وسیعی از امور مانند تنظیم اظهارنامه عملکرد، ارزش افزوده، تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی، تنظیم گزارش مالیات حقوق پرسنل و … اتلاق می شود. همچنین تحریر دفاتر به عنوان بخش دیگری از این خدمات درنظر گرفته شده است. شرکت هایی که فاقد حسابدار هستند نمی توانند این امور را به درستی انجام دهند. به همین دلیل از خدمات حسابداری شرکت های تخصصی بهره می برند تا به دلیل خطاهای احتمالی، با جریمه های سازمان امور مالیاتی مواجه نشوند. این شرکت ها انواع خدمات مالی و حسابداری را انجام می دهند و میزان خطای آن ها صفر است. در ادامه به مهم ترین خدمات مالیاتی اشاره می کنیم.

خدمات حسابداری مالیاتی

تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی

هر کدام از مودیان مالیاتی ( اشخاص حقیقی یا حقوقی ) موظف هستند در زمان مقرر، اظهارنامه مالیاتی را پر کرده و به همراه سایر اسناد به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند. در سال های قبل که هنوز سامانه مودیان راه اندازی نشده بود، اشخاص حقیقی و حقوقی باید اظهارنامه را به طور حضوری به سازمان ارسال می کردند که قطعا باعث اتلاف زمان و انرژی می شد. اما از زمانی که سامانه مودیان راه اندازی شده بسیاری از امور سهل شده و افراد می توانند بدون اتلاف زمان و انرژی، مدارک موجود را به سازمان تحویل دهند.

توجه داشته باشید که تحویل اظهارنامه باید همزمان با سایر مدارک از جمله دفتر روزنامه، کل، دارایی و … باشد. تحریر دفاتر اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر قوانین در نگارش آن رعایت نشده باشد مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد. شما می توانید تحریر دفاتر قانونی، تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی، ارسال آن به سازمان و تمام امور مربوطه را برون سپاری کنید و آن را به شرکت هایی بسپارید که در حیطه خدمات مالی و مالیاتی متخصص هستند.

انجام کلیه خدمات مالی و مالیاتی با اساتید کاربلد

ثبت نام و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

از دیگر خدمات مالی و مالیاتی می توان به ثبت نام و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد. همان طور که می دانید مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از مالیات های غیرمستقیم شمرده شده و جزو منابع درآمدی دولت محسوب می شود. برخی از افراد تصور می کنند که میزان این مالیات برای تمام کالاها ۹% است. در حالی که نرخ آن بر مبنای ارزش افزوده ایجاد شده در پروسه تولید یا ارائه خدمت تعیین می شود. برخی از کالاها معاف از مالیات و برخی دیگر بیش از ۹% نرخ مالیات به آن ها تعلق می گیرد.

بر اساس قوانینی که در این زمینه وجود دارد محاسبه این مالیات با استفاده از خوداظهاری مالیاتی در سامانه مربوطه انجام می شود. موعد ارسال این اظهارنامه ۱۵ روز بعد از اتمام هر فصل می باشد که گاهی اوقات توسط سازمان امور مالیاتی تمدید می شود. معمولا محاسبه مالیات بر ارزش افزوده کار دشواری نیست اما بهتر است مودیان برای جلوگیری از خطاهای احتمالی آن را به شرکت خدمات حسابداری بسپارند.

دریافت گواهی نامه ارزش افزوده

تمام دریافت کنندگان مالیات بر ارزش افزوده موظف هستند این گواهینامه را اخذ کنند. اگر شما هم واجد شرایط دریافت مالیات بر ارزش افزوده هستید اما گواهینامه آن را در اختیار ندارید می توانید انجام پروسه مربوطه را به شرکت خدمات مالی و مالیاتی بسپارید. هنگامی ثبت نام شما نهایی شود نامه ای برای سازمان امور مالیاتی تنظیم خواهد شد که نشان دهنده درخواست گواهینامه می باشد. سازمان بعد از بررسی نامه و اسناد موجود، گواهینامه ۶ ماهه صادر می کند. بعد از اتمام این مدت، گواهینامه مجددا تنظیم می شود. اگر فردی بدون داشتن گواهینامه اقدام به اخذ مالیات بر ارزش افزوده کرد کاری غیرقانونی انجام داده و باید جریمه بپردازد.

انجام امور مالی و مالیاتی

مشاوره مالیاتی در خصوص مالیات عملکرد شرکتها، مالیات تکلیفی، ارزش افزوده

بهتر است کسب و کارهایی که در زمینه امور مالیاتی تخصص ندارند از خدمات مشاوره ای شرکت های تخصصی کمک بگیرند. شرکت خدمات حسابداری و مالیاتی، از تیمی متخصص و کاربلد برخوردار است که می تواند در تمام زمینه ها از جمله مالیات بر عملکرد، مالیات تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده راهنمایی های لازم را ارائه دهد.

تهیه و تنظیم گزارشات فصلی

تمام مودیان مالیاتی که موظف به پرداخت مالیات هستند باید در انتهای هر فصل ( هر سه ماه یکبار) صورت معاملات فصلی خود را ارائه کنند. زمان مشخصی برای ارائه این صورت مالی وجود دارد که می توان به ۴۵ روز بعد از اتمام هر فصل اشاره کرد. در صورت معاملات فصلی اطلاعات مختلفی قید می شود که می توان به خرید و فروش، معاملات انجام شده و… در فصل مورد نظر اشاره کرد. علاوه بر آن باید تمام اطلاعات فردی و هویتی ذکر شود و تمام بخش های صورت مالی با دقت تکمیل شود. تهیه و تنظیم گزارشات فصلی بر عهده حسابداران است. اما از آنجایی که تمام سازمان ها امکان استخدام حسابداران خبره را ندارند، این امر را برون سپاری می کنند.

تنظیم گزارش مالیات حقوق پرسنل

قطعا یکی از مهم ترین خدمات مالی و مالیاتی مربوط به گزارش مالیات حقوق پرسنل است. قرارداد پرسنل یک سازمان باید بر اساس قانون تنظیم شود و پرداخت دستمزد، مزایا، عیدی، سنوات و … به نحو درستی صورت گیرد. مالیات و بیمه جزو کسورات قانونی محسوب می شوند و تمام کارفرمایان موظف هستند قبل از پرداخت حقوق به پرسنل، این کسورات را محاسبه کرده و به حساب های مربوطه واریز کنند. معمولا قوانین مربوط به مالیات حقوق پرسنل، هر ساله دستخوش تغییر می شود. به همین علت باید با دقت فراوان انجام شود. یکی از مهم ترین دلایل برون سپاری این امر، بروز بودن شرکت های حسابداری است. تیم تخصصی حسابداری از آخرین قوانین موجود مطلع هستند و تمام امور را بر همین مبنا انجام می دهند.

تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی

در صورت معاملات فصلی، تمام معاملاتی که توسط مدیران کسب و کار در یک فصل انجام شده قید می شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می شود. هر کدام از مودیان موظف هستند تمام معاملات خود را به همراه اطلاعات مورد نیاز از طرف معامله، فهرست کنند. وجود نقص در هر کدام از اطلاعات، مشکلات زیادی را از جانب سازمان امور مالیاتی ایجاد خواهد کرد. بر همین اساس پیشنهاد ما استفاده از خدمات مالی و مالیاتی شرکت های حسابداری می باشد.

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، تحریر دفاتر قانونی، اظهارنامه عملکرد

تا اینجای مطلب به خوبی با اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و تحریر دفاتر قانونی آشنا شدیم. اکنون نوبت به این می رسد که اشاره ای به اظهارنامه عملکرد داشته باشیم. اشخاص حقیقی و حقوقی که موظف به پرداخت مالیات هستند باید بعد از محاسبه مبلغ سود و زیان، اظهارنامه مالیات عملکرد را تهیه کنند و ۲۵% از میزان سود دوره مالی را به سازمان امور مالیاتی بپردازند. به عبارتی ساده باید گفت که مالیات بر عملکرد، نتیجه فعالیت های تجاری یک واحد اقتصادی می باشد که در طی یک دوره مالی رخ می دهد.

انجام خدمات مالیاتی

تحریر دفاتر قانونی شامل دفتر روزنامه، کل، درآمد و هزینه

تمام کسب وکارهایی که شامل پرداخت مالیات و ارائه اظهارنامه مالیاتی هستند باید دفاتر قانونی خود را نیز به سازمان امور مالیاتی تحویل دهند. نگارش این دفاتر بر اساس قوانین موجود در این زمینه انجام می شود. در صورتی که نگارش آن ها دارای مشکل باشد از طرف سازمان امور مالیاتی مورد قبول واقع نمی شوند و مشکلات بعدی را به همراه خواهد داشت. از مهم ترین خدمات مالی و مالیاتی ، تحریر دفاتر قانونی از جمله روزنامه، کل، هزینه و درآمد است.

  • دفتر روزنامه: به دفتری اتلاق می شود که تمام معاملات و رویدادهای مالی بر اساس تاریخ وقوع در آن ثبت می شود. این دفتر از ستون های متعددی تشکیل شده که می توان به مبلغ بدهکار، مبلغ بستانکار، تاریخ، شماره سند و شرح رویداد اشاره کرد. دفتر روزنامه جزو اسنادی است که شرکت ها به منظور تهیه و تنظیم صورت های مالی در سال مالیاتی از آن کمک می گیرند.
  •  دفتر کل: در دفتر کل جزئیات ذکر نمی شوند. بلکه اطلاعات کلی قید می شود و فقط باید سرفصل های حسابداری در آن نوشته شود. هر کدام از صفحات دفتر کل به یکی از سرفصل های حسابداری تعلق می گیرد. به طور مثال باید حساب صندوق، جمع دارایی، بستانکاران، بدهکاران، سرمایه و … به طور جداگانه در هر کدام از صفحات مربوطه قید شود.
  •  دفتر هزینه و درآمد: همان طور که از نام این دفاتر پیداست برای ثبت هزینه و درآمد واحد اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد. کسب و کارهایی که با شیوه نگارش این دفاتر آشنا نیستند باید از خدمات مالی و مالیاتی بهره مند شوند.

تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد

مودیان مالیاتی باید بعد از محاسبه سود و زیان واحد اقتصادی، به میزان ۲۵% از سود دوره مالی را به سازمان امور مالیاتی بپردازند. محاسبه سود و زیان به طور دقیق اهمیت زیادی دارد. بروز هر گونه اشتباه در این زمینه باعث افزایش یا کاهش مالیات به طرز چشمگیری خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل باید از خدمات مالی و مالیاتی شرکت های حسابداری استفاده کنید.

شرکت در دفاعیات مالیاتی و پیگیری پرونده های مالیاتی

به عنوان آخرین مورد از خدمات مالی و مالیاتی باید اشاره ای به شرکت در دفاعیات و پیگیری پرونده های مالیاتی داشته باشیم. قطعا بسیاری از کسب و کارها دچار مشکلات مالیاتی می شوند. برخی از این مشکلات به طور سهوی و برخی دیگر به طور عمدی رخ می دهند. شرکت هایی که خدمات مالیاتی را ارائه می کنند به تمام مشکلات پرونده آگاه هستند و تمام تلاش خود را در حل و فصل کردن آن خواهند کرد و از حقوق مودی دفاع می کنند. علاوه بر آن قادرند در سایر زمینه ها از جمله کمیسیون حل اختلاف، تنظیم لایحه، شرکت در جلسات هیات ها و … به شما مشاوره بدهند.

اهمیت استفاده از خدمات مالیاتی در کسب و کار چیست؟

بدون شک یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار را دارند، بحث مالیات و امور مربوطه است. قوانینی که در این زمینه وضع می شوند به طور مداوم در حال تغییر و بروزرسانی هستند. در سال های اخیر قوانین سختگیرانه تر شده و این امر چالش های زیادی را برای کسب وکارها ایجاد کرده است. به حدی که بسیاری از آن ها نمی توانند محاسبات مربوطه را به درستی انجام دهند و در آینده ای نه چندان دور دچار مشکلات عدیده ای می شوند.

در برخی از مواقع مشکلات غیرقابل جبران هستند و بیزینس افراد را به خطر می اندازند. بر همین مبنا می توان گفت که بهره مندی از خدمات مالی و مالیاتی یک الزام به شمار می رود و هر بیزینس باید یک مشاور مالیاتی را در کنار خود داشته باشد. متاسفانه برخی از کسب و کارها بعد از آنکه دچار پیچیدگی های قانونی و چالش های آن می شوند به سراغ استفاده از خدمات مالیاتی می روند. در حالی که بهتر است از ابتدا تمام امور مربوطه را به برون سپاری کنید تا بسیاری از دغدغه های شما کاسته شود. در ادامه به ۱۰ دلیل مهم برای استفاده از خدمات مالیاتی اشاره می کنیم:

  • رعایت تمام قوانین مالیاتی به منظور پیشگیری از بروز مشکل
  • درک پیچیدگی های قانونی توسط مشاوران مالیاتی
  • کاهش بدهی های مالیاتی کسب و کار
  • کاهش بدهی های مالیاتی در ماه های آینده با برنامه ریزی صحیح
  • تلاش مشاوران مالیاتی برای تامین و جذب سرمایه
  • پیدا کردن راه هایی برای بخشودگی های مالیاتی
  • بهینه شدن بار مالی شرکت
  • وجود ارتباطات موثر با سازمان امور مالیاتی و تاثیر مثبت بر روند امور
  • سازماندهی ارتباطات مشتریان با کسب و کار
  • جلوگیری از سرپیچی کسب و کار از قوانین مالیاتی

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *