اصلاحیه مالیاتی
فهرست مطالب

دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم سال ۱۴۰۳

سازمان امور مالیاتی کشور، علاوه بر جریمه های مالیاتی ، چندین مشوق مالیاتی نیزبرای صاحبان مشاغل در نظر گرفته است. این موارد برای تشویق مودیان به  پرداخت مالیات در نظر گرفته شده است.

تبصره ماده ۱۰۰ یکی از همین مشوق هاست. بر اساس این قانون اگر مجموع فروش سالیانه صاحبان مشاغل تا ۱۰۰ برابر سقف معافیت مالیاتی باشد، از ثبت نام اظهارنامه مالیاتی معاف می شوند.

اما مودیان محترمی که می ‌خواهند از تبصره ماده ۱۰۰ سال ۱۴۰۳ قانون مالیات های مستقیم استفاده کنند؛ حتما باید شرایط لازم را در این خصوص داشته باشند. 

شرط لازم برای استفاده از تبصره ماده ۱۰۰

  • نخستین شرط این است که جمع کل فروش کالا و خدمات مودی در سال ۱۴۰۲ باید حداکثر ۱۵۰ برابر سقف معافیت مالیاتی ، یعنی ۱۸ میلیارد تومان باشد.
  • برای استفاده از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ باید درخواست آن تا انتهای مهلت تعیین شده در سامانه مربوطه ثبت شود. مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد صاحبان مشاغل و فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم عملکرد سال ۱۴۰۲ تا پایان روز ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ تمدید شده است.
  • مودیان محترم باید مالیات سال قبل خود را به صورت مقطوع  پرداخت کرده و بدهی نداشته باشند. و برگ تشخیص صادره از سوی سازمان امور مالیاتی باید توسط مودی مورد تایید شود.
  • فعالیت مجاز مودی در چارچوب قانون مالیات‌های مستقیم الزامیست.
 

◾️دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ سال ۱۴۰۳ 

دستورالعمل ۲۰۰/۱۱۲۳۷/د مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ سازمان امور مالیاتی کشور 

🔺بند ۵ : سازمان امور مالیاتی با توجه به اطلاعات موجود در پایگاه های اطلاعاتی سازمان و سوابق مودی ، مالیات مقطوع مودیان مشمول دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم را طی فرمی در درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی My.tax.gov.ir بارگذاری می نماید.

🔺اطلاعات موجود در پایگاه های اطلاعاتی از جمله واریزی به حسابهای بانکی متصل به کارتخوان و درگاه های پرداخت ، خرید های مودی ، درآمدهای متفرقه مودی شناسایی شده و .. خواهد بود .

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *